Vejledning til Aula

Vi bruger Aula til mange ting, f.eks. til at kommunikere med forældrene til daglig.

Her får du en kort vejledning til at komme i gang med Aula. Du skal være opmærksom på, at du først kan logge ind den dag, dit barn starter i institutionen.

Du kan med fordel læse "De mest stillede spørgsmål fra forældre" på Aulas egen hjemmeside.

Første gang du logger på

Hent Aula-appen enten i App Store eller Google Play afhængig af, hvilken telefon eller tablet du har. Du kan også logge på via Aula.dk.

Når du åbner Aula-appen, skal du:

  • Vælge forældre
  • Logge ind med MitID
  • Udfylde felterne
    • Dataadgang
    • Pinkode
    • Notifikationer
  • Trykke på færdig i øverste højre hjørne.

Min profil

For at komme ind på "Min profil" skal du trykke på cirklen med dine initialer i øverste højre hjørne.

Under kontaktoplysninger kan du tilføje/ændre:

  • Telefonnummer
  • E-mail
  • Et billede af enten dig selv eller dit barn. Billedet bliver vist på en skærm i dit barns dagtilbud, hvor du skal tjekke ind/ud, når du afleverer og henter dit barn. Det er frivilligt at tilføje et billede.

Under "Min profil" finder du desuden "Stamkort". Her kan du skrive, hvis dit barn har fødevareallergier, særlige helbredsoplysninger eller andet, som institutionen skal være opmærksom på. Det er også under "Stamkort", at du kan give/ændre tilladelser til, hvad dit barn må.

Menu

I bunden af skærmen finder du en menu, der består af:

  • Overblik: Overordnede beskeder der vedrører hele dagtilbuddet.
  • Kalender: Her kan du selv tilføje begivenheder, se hvilke begivenheder du er inviteret til og få et overblik over fødselsdage på dit barns stue.
  • Beskeder: Din personlige indbakke hvor du kan skrive og modtage beskeder til/fra personalet, som er tilknyttet til dit barns stue.
  • Komme/gå: Se afsnit "Information til personalet" nedenfor.
  • Galleri: Se billeder af dit barn. Det kan variere, hvor meget de enkelte institutioner gør ud af dette.
  • Menu: Få vist menuen i listeform.

Information til personalet

Under menupunktet "Komme/gå". Her kan du hurtigt og nemt indtaste oplysninger til hjælp for personalet, uden at du skal til at skrive direkte beskeder med lange forklaringer.

I "Komme/gå" finder du:

  • Dagens overblik: Her kan du kan se, hvornår barnet er afleveret, og hvem der henter.
  • Fravær:
    • Meld dit barn sygt
    • Meld at dit barn har ferie/fri
    • Ferieanmodninger hvor du kan registrere, om dit barn har behov for pasning, f.eks. i uge 42 (efterårsferien). Anmodningerne meldes ud løbende hen over året.
  • Tider: Her kan du tilføje et tidspunkt for, hvornår dit barn bliver afleveret, hvem der henter, tidspunkt barnet bliver hentet på og evt. bemærkninger. Dette kan laves flere måneder forud. Du kan få appen til at gentage en uge, så du slipper for at taste den samme information ind igen.
  • Henteansvarlig: Her kan du tilføje navne på f.eks. bedsteforældre eller andre, som henter dit barn.
  • Åbningstider og lukkedage.